MTM2 2016 január

Képek a 2016. január 16-i túráról:

Nagy Balázs fotói: katt ide

Nagy Balázs által regisztrált útvonal: itt

Vezér Aranka fotói: katt ide

Pásztor Andrea fényképei itt

Kámi Robi fotói: itt

2016. január 16-án folytatjuk az 1959-ben kiadott Mecsek turistakalauz 5-ös számú útjának bejárását, a 19/b, 52/c és 74/a leírások alapján.

Találkozó január 16-án 9:15-kor az autóbusz pályaudvar 23-as kocsiállásánál. A 9:30-kor induló busszal utazunk Orfűre, a Négy-fenyő turistaházig.
A zöld sáv jelzést követve indulunk a Vízfő-forrásig. Innen a mára elhanyagolt régi nyomvonalon kapaszkodunk fel a hegygerincre, onnan ismét a jelzést követve érünk a Lóri kulcsosházig.
Kis erőgyűjtés után tovább kapaszkodunk Vágot pusztára. Itt tartunk hosszabb pihenőt.
Utunkat továbbra is a zöld sáv jelzésen folytatjuk, de a hegyhátról letérünk a Szent Imre völgybe és csak a sásdi országútnál térünk rá vissza. Az úton átkelve, a Csík gödörben megyünk tovább Sikonda irányába. A kisebb gerincen átkelve, a kemping mellett érünk az üdülőtelepre. Mánfára már csak jelöletlen erdei és mezei utakon tudunk átjutni. Ott a temetőtől, a zöld kereszt jelzést követve, a Fábián Béla úton végigsétálva érünk Budafára, ahonnan autóbusszal utazunk haza.