MTM 2.0: október

Ígéretünkhöz híven 2014. október  18-án útjára indítjuk a Múzemi Túrák a Mecsekben 2. sorozatot az 1959-ban kiadott MECSEK UTIKALUZ  alapján. Az 1.sz. út (Piros sáv jelzés) első részével kezdünk.

Útvonal: Tettye – Dömörkapu – Kisrét – Katavár – Nagy-mély-völgy- Kőlyuk - Cifra malom. Távolság 10 km

Találkozás : 9 órakor a Tettyén ( a Tettye Vendéglő előtt) A 33-as járat 8,30-kor indul a Főpályaudvarról.

Túránkat a város kedvelt kirándulóhelyén a Tettyén kezdjük. Az Irma úton felmegyünk a Dömörkapuhoz, közben érintjük a Mecsek Egyesület által épített Lenkei pihenőt és a Hamedli emléktáblát.  A  Kisrét felé haladunk tovább, majd Kantavárra érkezünk. A forrásnál rövid pihenőt

tartunk, majd a  Rábay-fa érintésével felmegyünk a mecsekháti műútra, és leereszkedünk a Nagy-mély-völgybe. A Kánya-forrásnál elfogyasztjuk az ebédünket. Innen a Kőlyuk felé vesszük az irányt, utunkat karsztforrások által táplált patak mellett, vadregényes völgyben  folytatjuk, ahol szép vízesésekben, mésztufa lépcsőkben gyönyörködhetünk. Kőlyuk után egy halastó mellett elhaladva érkezünk meg a Cifra-malomhoz, majd a kaposvári műúton lévő autóbusz megállóban szállunk fel a 15.26-kor érkező sásdi járatra.

Szeretettel várunk minden érdeklődőt.